Musiikki
Kasvipoliisi ja helvatanmoinen visio

Kesän kuumimman hittialbumin pääarkkitehtina on tänäkin vuonna Vauhtianarkistit. Tässä ote heidän uudelta härskinrohkealta levyltään 'Matkamuusan matkat':
Vain ydinverkkopaita on muistona tästä jäätelökesästä,
kun nakuna syötiin matoja käenpesästä!
Vauhtianarkistit-ryhmän keulahahmo, säveltäjä ja sanoittaja Thor Kasvipoliisi, tilität uudella levyllänne siitä, miten "ampiaispesästä syötiin nannaa". Mitä se tarkoittaa?
TK: No mulle se on lähinnä helvatanmoinen visio, jonka yhdistän ihmissuhteisiini.
Jahas. Entäpä miten uusi tuotoksenne on otettu vastaan?
TK: Kiitos, tosi hienosti. Fanit ovat lapioineet kukkasia päälle jokaisella keikalla. Tosi jees!
Fanit siis tykkäävät, entä ns. genren ulkopuolinen kansa?
TK: No ainahan löytyy niitä helkkarin pikkutätejä, joilla aunus menee umpisolmuun heti kun joku tekee jotain uutta ja siis todella herättävää. Mutta ei me niille haistatella - paljon. Tärkeintä on olla uskollinen omalle musalle.
Jahas. Soitat ja teet lauluja myös toiselle bändillesi, nimeltään "Kuoleman juna", jonka kohderyhmänä ovat lapset. Minkälaista musiikkia tämä ryhmä soittaa?
TK: No me ollaan just julkaistu ensimmäinen sinkku, josta on tarkoitus tulla sellainen bändin teemalaulu. Se menee osapuilleen näin:
On kuoleman kuoleman juna vaan,
kuoleman junanen!
Helvetist' on tuo juna juu,
ja suussaan sääriluu!
Vai sääriluu... Oletko varma, että tuo sopii lastenlauluun?
TK: Kyllä sen pitäisi sopia.
No, eipä tässä sitten muuta. Kiitoksia, Thor Kasvipoliisi!