Tiistai 23. kesäkuuta 2026
23. vuosikerta
Valikko
Lehti 92625638
");

Polttolinjalla

Vieraana Amiraali von Afäär

Amiraali Raul Cashenberg on ehdottomasti sitä mieltä, että juominen on mennyt yhteiskunnassa liian pitkälle. Lehtemme kysyi amiraalin lyhyessä syvähaastattelussa, mitä pahaa siinä on.

Rv: Minusta tuntuu, että maailmamme on muuttumassa kylmemmäksi. Nuorisokin vain juo ja juo; ja nyt on kuulemma kehitetty niin sanottu metsästyslaiskottelu, josta joku samperin kaista on kuulemma kehittämässä jopa olympialajia! Missä ovat sellaiset arvot kuin nautiskeluperhe.

Minä rukoilin paljon ja söin kalaa. Paljon kalaa.
Raul Cashenberg

Mutta eikö jokaisella sitten ole oikeus juoda?

Rv: Ei minun silmieni edessä ainakaan. Minun nuoruudessani juominen oli tuntematon asia tai sitten sitä tehtiin niin sanotusti kansakoulussa, luvan kanssa.

Eikö juominen edes tullut nuoren amiraalin mieleen takavuosina? Ei edes vähän?

Rv: No olihan siinä toki jonkin verran salaista himon kohdetta, täytyy myöntää. Mutta minä rukoilin paljon ja söin kalaa. Paljon kalaa. Juuri tätä nuorisolta nykyisin puuttuu: itsekuria! Ja tietysti kalaa.

Mutta lyhyesti sanottuna juominen on siis pelkästään pahasta?

Rv: No ehkä se oikein kohdennettuna puoltaa paikkaansa. Mutta en liiallisesti liioittele, kun sanon, että kyllä juominen pääsääntöisesti on paholaisesta.

Mutta mitäpä muuta kuuluu elämään silloin, kun ammattina on amiraali?

Rv: No eläkkeellähän tässä pian ollaan. Taitaa olla aika laittaa nautiskelu elämässä etusijalle ja unohtaa tämä samperin amiraalihomma hattuhyllylle tykkänään.

No sen te olette totisesti ansainneet. Ehkä teillä on kuitenkin vielä aikaa sanoa GT:n lukijoille jotakin?

Rv: Niin kauan, kun kuka tahansa kadunmies voi juoda vapaasti, kukaan meistä ei ole turvassa!

Näinhän se on. Kiitos, amiraali Raul Cashenberg!

GT | Karl Nuhanuha

Lukijoilta

Sinä katala rosvo

joka veit punaisen rollaattorini Tupsukadun sex-shopin edestä viime vuonna! Eikö sinulla ole muita tulonlähteitä, vai mistä on kohdallasi kyse, kun ei se viereinen kulkupeli kelvannut? Mistä minä, köyhä matkamies maan, hankin rahat uuteen masiinaan? Miten pääsen Tupsukadun sex-shopin eteen myymään himmeleitä? Häpeä! Jos sinulla on yhtään rehtiyttä, niin palautat sen, minkä otit, mielellään vielä samassa kunnossa!

Missä oikeus, täällä se ei ole

Kukkarolle käyvät nykyiset hinnat

Kukkarolle käyvät hinnat nykypäivänä: Kävin eilen torilla tarkoituksenani ostaa pari kiloa vihanneksia. Kun tuli maksun aika, piti säätää kuulolaitetta ja kysyä uudelleen: 8,50 uutta rahaa! Muistan hyvin ajan, kun vastaava ostos maksoi kolme puupenniä! Päättäjät ovat tainneet unohtaa vanhan viisauden, jonka mukaan vanha akka suussa on parempi kuin kokka mullassa. Miettikääpä sitä!

Kaiken tietävä Kyssäjoelta

Oikaisu

Tässä taannoin Generaattorilehti Tämmösen kansitarinassa kerrottiin tutkimuksen julkaisseen dosentin nimeksi Heinz-Klaus Metsästyskenttä. Todellisuudessa hän on Heinz-Klaus Metsästysmusiikki. Pahoittelemme virhettä.

Toimitus

Tässä numerossa

Taas räjähdys Mehbekstanissa

Toimittajamme lohduton kuvaus patriotistien ja aktolistien välisen sodan runtelemasta maasta.

Maailmalta »

Toimittaja esittelyssä

Aberdnienjyk Baklava

Olen Abe ja tykkään pitkistä kävelyistä merirosvolaivan lankulla. Voit lukea juttuni Kotimaa-sivulta.

Kotimaa »

Tuuma tälle päivällä

Elämä on ajoittain se kaipaamamme rakkauden mahdollisuus, tosin sitä ei silmin aistikaan. Keskity ja näet, miten tulevaisuus avautuu.