Lauantai 27. kesäkuuta 2026
23. vuosikerta
Valikko
Lehti 27062026
");

Polttolinjalla

Vieraana Kreivi Cashenberg

Kreivi Klaus con Carne on ehdottomasti sitä mieltä, että laiskottelu on mennyt yhteiskunnassa liian pitkälle. Lehtemme kysyi kreivin lyhyessä syvähaastattelussa, mitä pahaa siinä on.

KC: Minusta tuntuu, että maailmamme on muuttumassa kylmemmäksi. Nuorisokin vain laiskottelee ja laiskottelee; ja nyt on kuulemma kehitetty niin sanottu turborauhoittuminen, josta joku viden kahjo on kuulemma kehittämässä jopa olympialajia! Missä ovat sellaiset arvot kuin lukutaitovanhustenpalvonta.

Minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia.
Klaus con Carne

Mutta eikö jokaisella sitten ole oikeus laiskotella?

KC: Ei minun silmieni edessä ainakaan. Minun nuoruudessani laiskottelu oli tuntematon asia tai sitten sitä tehtiin niin sanotusti avaruudessa, luvan kanssa.

Eikö laiskottelu edes tullut nuoren kreivin mieleen takavuosina? Ei edes vähän?

KC: No olihan siinä toki runsaasti salaista himoittavaa, täytyy myöntää. Mutta minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia. Juuri tätä nuorisolta nykyisin puuttuu: itsekuria! Ja tietysti muusia.

Mutta lyhyesti sanottuna laiskottelu on siis pelkästään pahasta?

KC: No ehkä se tarkkaan suunniteltuna puoltaa paikkaansa. Mutta en liiallisesti puhu liikoja, kun sanon, että kyllä laiskottelu pääsääntöisesti on syntiä.

Mutta mitäpä muuta kuuluu elämään silloin, kun ammattina on kreivi?

KC: No eläkkeellähän tässä pian ollaan. Taitaa olla aika laittaa lukutaito elämässä etusijalle ja unohtaa tämä viden kreivihomma hattuhyllylle tykkänään.

No sen te olette totisesti ansainneet. Ehkä teillä on kuitenkin vielä aikaa sanoa GT:n lukijoille jotakin?

KC: Niin kauan, kun kuka tahansa kadunmies voi laiskotella vapaasti, kukaan meistä ei pääse paratiisiin!

Näinhän se on. Kiitos, kreivi Klaus con Carne!

GT | Kauno Mielimieli

Lukijoilta

Sinä inhottava rikollinen

joka veit kalliin kuorma-autoni museon edestä toissa viikolla! Eikö sinulla ole aikaa käydä terapiassa, vai mistä on kohdallasi kyse, kun pitää tuommoista mennä tekemään? Mistä minä, juoppo kotiäiti, hankin rahat uuteen masiinaan? Miten pääsen museon eteen myymään tyhjiä pulloja? Häpeä! Jos sinulla on yhtään kunnollisuutta, niin palautat sen, minkä otit, mielellään vielä kiillotettuna!

Missä hyvä tahto, jäi paha mieli

Ahneuttako vain ovat nykyiset hinnat

Ahneuttako vain ovat hinnat nykypäivänä: Kävin eilen naapurissa tarkoituksenani ostaa kourallinen juureksia. Kun tuli maksun aika, sotaveteraanin veri kiehahti: 9,50 uutta rahaa! Muistan hyvin ajan, kun vastaava ostos oli veteraanille ilmainen! Päättäjät ovat tainneet unohtaa vanhan viisauden, jonka mukaan vanha perintö virsussa on parempi kuin kolme navetassa. Miettikääpä sitä!

Elämänkokemusta Raspisaarelta


Warning: Undefined array key "etuliite" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Warning: Undefined array key "teko" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Oikaisu

Kuunvaihteessa Generaattorilehti Tämmösen Polttolinjalla-palstalla annettiin ymmärtää valheellisesti, että olisi nousemassa olympialajiksi. Näin ei kuitenkaan ole. Pahoittelemme virhettä.

Toimitus

Tässä numerossa

Taas räjähdys Khodekstanissa

Toimittajamme lohduton kuvaus aktivistien ja huligevistien välisen sodan runtelemasta maasta.

Maailmalta »

Toimittaja esittelyssä

Aberdnienjyk Baklava

Olen Abe ja tykkään pitkistä kävelyistä merirosvolaivan lankulla. Voit lukea juttuni Kotimaa-sivulta.

Kotimaa »

Pohdittavaa tähän hetkeen

Maailma ympärilläsi on joskus se kaipaamamme pelon horisontti, joskaan sitä ei olisi karvoihin katsominen. Tartu siihen ja näet, miten elinympäristösi kasvaa.