Lauantai 27. kesäkuuta 2026
23. vuosikerta
Valikko
Lehti 26062026
");

Polttolinjalla

Vieraana Kapteeni Cashenberg

Kapteeni Thor Feebleham on ehdottomasti sitä mieltä, että kiroilu on mennyt yhteiskunnassa liian pitkälle. Lehtemme kysyi kapteenin lyhyessä syvähaastattelussa, mitä pahaa siinä on.

TC: Minusta tuntuu, että maailmamme on muuttumassa kylmemmäksi. Nuorisokin vain kiroilee ja kiroilee; ja nyt on kuulemma kehitetty niin sanottu turboroolipelaaminen, josta joku viden kaista on kuulemma kehittämässä jopa olympialajia! Missä ovat sellaiset arvot kuin itsekuriperhe.

Minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia.
Thor Feebleham

Mutta eikö jokaisella sitten ole oikeus kiroilla?

TC: Ei minun silmieni edessä ainakaan. Minun nuoruudessani kiroilu oli tuntematon asia tai sitten sitä tehtiin niin sanotusti kiertoradalla, luvan kanssa.

Eikö kiroilu edes tullut nuoren kapteenin mieleen takavuosina? Ei edes vähän?

TC: No olihan siinä toki runsaasti salaista himoittavaa, täytyy myöntää. Mutta minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia. Juuri tätä nuorisolta nykyisin puuttuu: itsekuria! Ja tietysti muusia.

Mutta lyhyesti sanottuna kiroilu on siis pelkästään pahasta?

TC: No ehkä se ammattimaisesti suoritettuna puoltaa paikkaansa. Mutta en liiallisesti ole kohtuuton, kun sanon, että kyllä kiroilu pääsääntöisesti on syntiä.

Mutta mitäpä muuta kuuluu elämään silloin, kun ammattina on kapteeni?

TC: No eläkkeellähän tässä pian ollaan. Taitaa olla aika laittaa itsekuri elämässä etusijalle ja unohtaa tämä viden kapteenihomma hattuhyllylle tykkänään.

No sen te olette totisesti ansainneet. Ehkä teillä on kuitenkin vielä aikaa sanoa GT:n lukijoille jotakin?

TC: Niin kauan, kun kuka tahansa kadunmies voi kiroilla vapaasti, kukaan meistä muista ei nauti elämästään!

Näinhän se on. Kiitos, kapteeni Thor Feebleham!

GT | Anton Mielimieli

Lukijoilta

Sinä inhottava paskiainen

joka veit kullatun mopedini museon edestä tässä taannoin! Eikö sinulla ole aikaa käydä terapiassa, vai mistä on kohdallasi kyse, kun pitää tuommoista mennä tekemään? Mistä minä, juoppo opiskelija, hankin rahat uuteen masiinaan? Miten pääsen museon eteen myymään lastenvaatteita? Häpeä! Jos sinulla on yhtään viitseliäisyyttä, niin palautat sen, minkä otit, mielellään vielä toisen samanlaisen kanssa!

Missä säädyllisyys, jäi paha mieli

Korkeita ovat nykyiset hinnat

Korkeita ovat hinnat nykypäivänä: Kävin eilen naapurissa tarkoituksenani ostaa kassillinen perunoita. Kun tuli maksun aika, tämä ukko suuttui: 9,50 uutta rahaa! Muistan hyvin ajan, kun vastaava ostos oli veteraanille ilmainen! Päättäjät ovat tainneet unohtaa vanhan viisauden, jonka mukaan vanha perintö suussa on parempi kuin kolme pikkulassa. Miettikääpä sitä!

Elämänkokemusta Hinkalojoelta


Warning: Undefined array key "etuliite" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Warning: Undefined array key "teko" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Oikaisu

Kuunvaihteessa Generaattorilehti Tämmösen Polttolinjalla-palstalla annettiin ymmärtää erheellisesti, että olisi nousemassa olympialajiksi. Näin ei kuitenkaan ole. Pahoittelemme virhettä.

Toimitus

Tässä numerossa

Taas räjähdys Nurrastanissa

Toimittajamme lohduton kuvaus fundamentalistien ja huligolistien välisen sodan runtelemasta maasta.

Maailmalta »

Toimittaja esittelyssä

Aberdnienjyk Baklava

Olen Abe ja tykkään pitkistä kävelyistä merirosvolaivan lankulla. Voit lukea juttuni Kotimaa-sivulta.

Kotimaa »

Lausahdus tälle päivällä

Maailma ympärilläsi on joskus se kaipaamamme pelon mahdollisuus, joskaan sitä ei paljon murehdi. Tartu siihen ja näet, miten maailma ympärilläsi muuttuu.