Musiikki
Kalahetkutin ja henkilökohtainen ajatus

Kesän kuumimman hittialbumin pääarkkitehtina on tänäkin vuonna Hörhelöblondit. Tässä ote heidän uudelta härskinrohkealta levyltään 'Pikkariliman pikkarit':
Vain kaukokaipuu on muistona tästä kuumasta kesästä,
kun hiki päässä juotiin matoja ykköspesästä!
Hörhelöblondit-ryhmän keulahahmo, säveltäjä ja sanoittaja Fiona Kalahetkutin, tilität uudella levyllänne siitä, miten "ampiaispesästä syötiin tuuttia". Mitä se tarkoittaa?
FK: No mulle se on lähinnä henkilökohtainen ajatus, jonka yhdistän pahoinvointiin.
Jahas. Entäpä miten uusi tuotoksenne on otettu vastaan?
FK: Kiitos, tosi hienosti. Fanit ovat puskeneet ilon sanoja päälle jokaisella keikalla. Tosi siistiä!
Fanit siis tykkäävät, entä ns. muu jengi?
FK: No ainahan löytyy niitä helkkarin paskapunkkeja, joilla peba iskee liekkiä heti kun joku tekee jotain uutta ja siis todella instituutiovastaista. Mutta ei me niistä piitata - paljon. Tärkeintä on olla uskollinen omalle musalle.
Jahas. Soitat ja teet lauluja myös toiselle bändillesi, nimeltään "Lelusynttäri", jonka kohderyhmänä ovat lapset. Minkälaista musiikkia tämä ryhmä soittaa?
FK: No me ollaan just julkaistu ensimmäinen sinkku, josta on tarkoitus tulla sellainen bändin teemalaulu. Se menee osapuilleen näin:
On lelu lelu synttäri vaan,
lelusynttärinen!
Perseest' on tuo synttäri juu,
ja suussaan nilkkaluu!
Vai nilkkaluu... Oletko varma, että tuo sopii lastenlauluun?
FK: Kyllä sen pitäisi sopia.
No, eipä tässä sitten muuta. Kiitoksia, Fiona Kalahetkutin!