Maanantai 22. kesäkuuta 2026
23. vuosikerta
Valikko
Lehti 22062026
");

Polttolinjalla

Vieraana Professori Feebleham

Professori Horst von Afäär on ehdottomasti sitä mieltä, että ammuskelu on mennyt yhteiskunnassa liian pitkälle. Lehtemme kysyi professorin lyhyessä syvähaastattelussa, mitä pahaa siinä on.

HF: Minusta tuntuu, että maailmamme on muuttumassa kylmemmäksi. Nuorisokin vain ammuskelee ja ammuskelee; ja nyt on kuulemma kehitetty niin sanottu avaruusjuominen, josta joku paskan dorka on kuulemma kehittämässä jopa olympialajia! Missä ovat sellaiset arvot kuin perhevanhustenpalvonta.

Minä rukoilin paljon ja söin kalaa. Paljon kalaa.
Horst von Afäär

Mutta eikö jokaisella sitten ole oikeus ammuskella?

HF: Ei minun silmieni edessä ainakaan. Minun nuoruudessani ammuskelu oli tuntematon asia tai sitten sitä tehtiin niin sanotusti keittiössä, luvan kanssa.

Eikö ammuskelu edes tullut nuoren professorin mieleen takavuosina? Ei edes vähän?

HF: No olihan siinä toki jonkin verran salaista imua, täytyy myöntää. Mutta minä rukoilin paljon ja söin kalaa. Paljon kalaa. Juuri tätä nuorisolta nykyisin puuttuu: itsekuria! Ja tietysti kalaa.

Mutta lyhyesti sanottuna ammuskelu on siis pelkästään pahasta?

HF: No ehkä se pieninä annoksina puoltaa paikkaansa. Mutta en liiallisesti valehtele, kun sanon, että kyllä ammuskelu pääsääntöisesti on paholaisesta.

Mutta mitäpä muuta kuuluu elämään silloin, kun ammattina on professori?

HF: No eläkkeellähän tässä pian ollaan. Taitaa olla aika laittaa perhe elämässä etusijalle ja unohtaa tämä paskan professorihomma hattuhyllylle tykkänään.

No sen te olette totisesti ansainneet. Ehkä teillä on kuitenkin vielä aikaa sanoa GT:n lukijoille jotakin?

HF: Niin kauan, kun kuka tahansa kadunmies voi ammuskella vapaasti, kukaan meistä ei ole todella vapaa!

Näinhän se on. Kiitos, professori Horst von Afäär!

GT | Hans Korentokorento

Lukijoilta

Sinä katala hunsvotti

joka veit perintöpotkulautani tuosta taloni edestä toissa viikolla! Eikö sinulla ole aikaa käydä terapiassa, vai mistä on kohdallasi kyse, kun pitää tuommoista mennä tekemään? Mistä minä, köyhä työtön, hankin rahat uuteen masiinaan? Miten pääsen tuosta taloni eteen myymään tyhjiä pulloja? Häpeä! Jos sinulla on yhtään osaa laitteesta tallella, niin palautat sen, minkä otit, mielellään vielä kiillotettuna!

Missä ihmisyys, sinulla ei ainakaan

Ahneuttako vain ovat nykyiset hinnat

Ahneuttako vain ovat hinnat nykypäivänä: Kävin eilen automarketissa tarkoituksenani ostaa kourallinen juureksia. Kun tuli maksun aika, olin pyörtyä: 7,50 uutta rahaa! Muistan hyvin ajan, kun vastaava ostos maksettiin pikkukivillä! Päättäjät ovat tainneet unohtaa vanhan viisauden, jonka mukaan vanha akka virsussa on parempi kuin kokka turpeessa. Miettikääpä sitä!

Kaiken kokenut Kyrsäkaupungista


Warning: Undefined array key "etuliite" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Warning: Undefined array key "teko" in /home/koodivis/public_html/anttihuttunen.fi/tammone/funktiot.php on line 41

Oikaisu

Viime maanantaina Generaattorilehti Tämmösen Polttolinjalla-palstalla vihjattiin valheellisesti, että olisi nousemassa olympialajiksi. Näin ei kuitenkaan ole. Pahoittelemme virhettä.

Toimitus

Tässä numerossa

Taas räjähdys Agporessa

Toimittajamme lohduton kuvaus sekularistien ja sekulerkistien välisen sodan runtelemasta maasta.

Maailmalta »

Toimittaja esittelyssä

Aberdnienjyk Baklava

Olen Abe ja tykkään pitkistä kävelyistä merirosvolaivan lankulla. Voit lukea juttuni Kotimaa-sivulta.

Kotimaa »

Pohdittavaa ajatteleville

Menneisyys on silloin tällöin se kaipaamamme uskon simpukka, joskaan sitä ei aina näe. Pysähdy miettimään ja näet, miten maailma ympärilläsi kirkastuu.