Musiikki
Liipaisinjumala ja kipeä ajatus

Kesän kuumimman hittialbumin pääarkkitehtina on tänäkin vuonna Kamomillaveikot. Tässä ote heidän uudelta härskinrohkealta levyltään 'Matkaliman matkat':
Vain ydinmuisto on muistona tästä alkukesästä,
kun nakuna juotiin juustoa käenpesästä!
Kamomillaveikot-ryhmän keulahahmo, säveltäjä ja sanoittaja Klaus Liipaisinjumala, tilität uudella levyllänne siitä, miten "lemmenpesästä louhittiin höpöä". Mitä se tarkoittaa?
KL: No mulle se on lähinnä kipeä ajatus, jonka yhdistän naisiin.
Niinpä tietysti. Entäpä miten uusi tuotoksenne on otettu vastaan?
KL: Kiitos, tosi huonosti. Fanit ovat suitsuttaneet ilon sanoja päälle jokaisella keikalla. Megasiistiä!
Fanit siis tykkäävät, entä ns. genren ulkopuolinen jengi?
KL: No ainahan löytyy niitä helkkarin kotikalja-aivoja, joilla nappulat iskee liekkiä heti kun joku tekee jotain instituutiovastaista ja siis todella erikoista. Mutta ei me niille haistatella - paljon. Tärkeintä on olla uskollinen faneille.
Niinpä tietysti. Soitat ja teet lauluja myös toiselle bändillesi, nimeltään "Pikku norsu", jonka kohderyhmänä ovat lapset. Minkälaista musiikkia tämä ryhmä soittaa?
KL: No me ollaan just julkaistu ensimmäinen sinkku, josta on tarkoitus tulla sellainen bändin teemalaulu. Se menee osapuilleen näin:
On pikku pikku norsu vaan,
pikku norsunen!
Helvetist' on tuo norsu juu,
ja suussaan lonkkaluu!
Vai lonkkaluu... Oletko varma, että tuo sopii lastenlauluun?
KL: Kyllä sen pitäisi sopia.
No, eipä tässä sitten muuta. Kiitoksia, Klaus Liipaisinjumala!