Torstai 25. kesäkuuta 2026
23. vuosikerta
Valikko
Lehti 19764785
");

Polttolinjalla

Vieraana Johtaja von Afäär

Johtaja Raul von Afäär on ehdottomasti sitä mieltä, että roolipelaaminen on mennyt yhteiskunnassa liian pitkälle. Lehtemme kysyi johtajan lyhyessä syvähaastattelussa, mitä pahaa siinä on.

Rv: Minusta tuntuu, että maailmamme on muuttumassa kylmemmäksi. Nuorisokin vain pelaa roolipelejä ja pelaa roolipelejä; ja nyt on kuulemma kehitetty niin sanottu röntgensikailu, josta joku samperin dorka on kuulemma kehittämässä jopa olympialajia! Missä ovat sellaiset arvot kuin nautiskelukäytöstavat.

Minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia.
Raul von Afäär

Mutta eikö jokaisella sitten ole oikeus pelata roolipelejä?

Rv: Ei minun silmieni edessä ainakaan. Minun nuoruudessani roolipelaaminen oli tuntematon asia tai sitten sitä tehtiin niin sanotusti bussipysäkillä, luvan kanssa.

Eikö roolipelaaminen edes tullut nuoren johtajan mieleen takavuosina? Ei edes vähän?

Rv: No olihan siinä toki runsaasti salaista himon kohdetta, täytyy myöntää. Mutta minä urheilin paljon ja söin muusia. Paljon muusia. Juuri tätä nuorisolta nykyisin puuttuu: itsekuria! Ja tietysti muusia.

Mutta lyhyesti sanottuna roolipelaaminen on siis pelkästään pahasta?

Rv: No ehkä se oikein kohdennettuna puoltaa paikkaansa. Mutta en liiallisesti liioittele, kun sanon, että kyllä roolipelaaminen pääsääntöisesti on syntiä.

Mutta mitäpä muuta kuuluu elämään silloin, kun ammattina on johtaja?

Rv: No eläkkeellähän tässä pian ollaan. Taitaa olla aika laittaa nautiskelu elämässä etusijalle ja unohtaa tämä samperin johtajahomma hattuhyllylle tykkänään.

No sen te olette totisesti ansainneet. Ehkä teillä on kuitenkin vielä aikaa sanoa GT:n lukijoille jotakin?

Rv: Niin kauan, kun kuka tahansa kadunmies voi pelata roolipelejä vapaasti, kukaan meistä ei ole turvassa!

Näinhän se on. Kiitos, johtaja Raul von Afäär!

GT | Nanouk Kerjuukerjuu

Lukijoilta

Sinä inhottava hunsvotti

joka veit vielä täysin toimivan potkulautani Tupsukadun sex-shopin edestä joskus tässä syksyllä! Eikö sinulla ole omaa kulkuvälinettä, vai mistä on kohdallasi kyse, kun minulta riistit liikkumiskyvyn? Mistä minä, juoppo työtön, hankin rahat uuteen masiinaan? Miten pääsen Tupsukadun sex-shopin eteen myymään opiskelukirjojani? Häpeä! Jos sinulla on yhtään rehtiyttä, niin palautat sen, minkä otit, mielellään vielä puunattuna!

Missä suoraselkäisyys, täällä se ei ole

Ennen ei olleet nykyiset hinnat

Ennen ei olleet hinnat nykypäivänä: Kävin eilen torilla tarkoituksenani ostaa muutamia ulkomaisia omenoita. Kun tuli maksun aika, piti säätää kuulolaitetta ja kysyä uudelleen: 8,50 uutta rahaa! Muistan hyvin ajan, kun vastaava ostos maksoi kolme puupenniä! Päättäjät ovat tainneet unohtaa vanhan viisauden, jonka mukaan vanha perintö kamarissa on parempi kuin kolme mullassa. Miettikääpä sitä!

Kaiken tietävä Sillikaupungista

Oikaisu

Tässä taannoin Generaattorilehti Tämmösen kansitarinassa kerrottiin tutkimuksen julkaisseen dosentin nimeksi Uve-Uve Röntgenontelo. Todellisuudessa hän on Uve-Uve Röntgenmeteori. Pahoittelemme virhettä.

Toimitus

Tässä numerossa

Taas räjähdys Gibporessa

Toimittajamme lohduton kuvaus anarkistien ja demokrunistien välisen sodan runtelemasta maasta.

Maailmalta »

Toimittaja esittelyssä

Aberdnienjyk Baklava

Olen Abe ja tykkään pitkistä kävelyistä merirosvolaivan lankulla. Voit lukea juttuni Kotimaa-sivulta.

Kotimaa »

Ajatus ajatteleville

Elämä on ajoittain se kaipaamamme rakkauden simpukka, ja kaiken lisäksi sitä ei silmin aistikaan. Keskity ja näet, miten tulevaisuus kasvaa.